REGULAMIN
WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU GASTRONOMICZNEGO
I. UWAGI OGÓLNE
II. CELE KONKURSU
§ pobudzenie i rozwijanie zainteresowań i praktycznych umiejętności uczniów związanych z przyszłym zawodem,
§ promocja talentów sztuki kulinarnej,
§ inspirowanie uczniów do kreatywności i innowacyjności w zakresie tworzenia receptur nowych potraw,
§ konfrontacja możliwości i osiągnięć uczniów z różnych szkół,
§ aktywizowanie współpracy pomiędzy szkołami,
§ popularyzacja osiągnięć szkoły i uczniów w zakresie kształcenia zawodowego.
III. WARUNKI UCZESTNICTWA, TERMINARZ
III. PRZEBIEG KONKURSU
a. Komitet Główny Wojewódzkiego Konkursu Gastronomicznego, zwany dalej Komitetem Głównym, we współpracy z Komitetem Organizacyjnym Konkursu opracowuje i wydaje wytyczne do kolejnej edycji Konkursu.
b. Szkoły biorące udział w Konkursie mogą przesłać na adres Komitetu Głównego Konkursu propozycje zadań testowych oraz tematów wiodących części praktycznej w danej edycji konkursu w terminie do końca września danego roku szkolnego.
c. Regulamin Wojewódzkiego Konkursu Gastronomicznego, adres szkoły – Organizatora II etapu Konkursu oraz temat wiodący edycji w danym roku szkolnym - Komitet Główny zamieści do końca października danego roku szkolnego na stronie internetowej ZSZ w Szprotawie (www.zsz54.pl) oraz na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp. (www.ko-gorzow.edu.pl, zakładka: Konkursy, olimpiady, turnieje > inne konkursy).
d. I i II etap Wojewódzkiego Konkursu Gastronomicznego składa się:
· część pisemna - obejmuje podstawowe zagadnienia z przedmiotów zawodowych,
· część praktyczna - obejmuje wykonanie potrawy zgodnie z wiodącym tematem konkursu.
e. I etap Wojewódzkiego Konkursu Gastronomicznego organizowany jest przez każdą szkołę województwa lubuskiego, której uczniowie wykazują chęć i spełniają warunki uczestnictwa w Konkursie. II etap Konkursu organizuje szkoła zgodnie z pkt. 7 Regulaminu.
16. II etap – wojewódzki, do końca marca danego roku szkolnego:
§ przewodniczący – przedstawiciel Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp.,
§ zastępca przewodniczącego – przedstawiciel Komitetu Głównego Konkursu,
§ trzech członków: przedstawiciel sponsora, dwóch nauczycieli przedmiotów zawodowych (przedmiotów teoretycznych lub zajęć praktycznych) losowo wybranych spośród opiekunów młodzieży lub/i przedstawicieli pracodawców.
· wizerunek ucznia (ubiór, kultura podawania),
· organizacja stanowiska pracy, tempo pracy, przestrzeganie bhp,
· przebieg procesu technologicznego (obróbka wstępna i cieplna), stopień trudności,
· ocena organoleptyczna,
· atrakcyjność potrawy, inwencja twórcza, zgodność z tematem Konkursu,
· sposób podania.
17. Laureatem i zwycięzcą Wojewódzkiego Konkursu Gastronomicznego zostaje zespół z najwyższą liczbą punktów uzyskanych w części pisemnej i praktycznej Konkursu. Uczestnicy, którzy zajęli miejsca od II do III to finaliści Konkursu (pod warunkiem, że każdy z nich uzyskał 70 % możliwych punktów).
IV. UPRAWNIENIA
18. Laureaci i finaliści Konkursu mają prawo do uzyskania wyższej o jeden stopień końcowej oceny klasyfikacyjnej z wiodącego przedmiotu zawodowego, tj. technologii gastronomicznej lub praktycznej nauki zawodu. O wyborze przedmiotu decydują nauczyciele przedmiotów zawodowych w danej szkole.
19. Laureaci i finaliści Konkursu oraz szkoły za uzyskane miejsce w Konkursie otrzymują dyplomy przygotowane przez Komitet Główny Konkursu podpisane przez Przewodniczącego Komitetu Głównego WKG. Dodatkowo laureaci Konkursu otrzymują dla szkoły, którą reprezentują Puchar Lubuskiego Kuratora Oświaty. Wszyscy uczestnicy II etapu otrzymują dyplomy za udział w Konkursie przygotowane przez Komitet Organizacyjny Konkursu.
20. Dla najlepszych uczestników Konkursu przewiduje się nagrody, których rodzaj i liczba będzie zależała od sponsorów pozyskanych przez Komitet Organizacyjny.
V. DOKUMENTACJA
21. Komitet Główny Konkursu ustala rodzaj dokumentacji etapu I i II oraz sposób jej przeprowadzenia i przechowywania. Dokumentacja będzie przechowywana przez 3 lata.
22. Komitet Główny Konkursu przechowuje dokumentację dotyczącą zawodów II stopnia, w którym gromadzi:
a. dokumentację powołania Komitetu Głównego Konkursu
b. listy członków komisji
c. protokoły z zawodów II stopnia
d. prace pisemne II-ego etapu - przez okres 3 lat.
e. regulamin Konkursu, wraz z tematami wiodącymi
f. pisma przychodzące i wychodzące
g. listę zgłoszonych do udziału w Konkursie uczniów
h. listę zgłoszonych w Konkursie szkół oraz członków komisji I oraz II etapu
i. sprawozdanie z listą laureatów, jak również ich nauczycieli i szkół.
23. Komitet Główny Konkursu przesyła do Lubuskiego Kuratora Oświaty, w terminie do 15 kwietnia danego roku szkolnego, protokół zawierający następujące informacje: 1) wykaz szkół województwa lubuskiego uczestniczących w konkursie, 2) imię i nazwisko laureatów i finalistów konkursu oraz dla każdego ucznia nazwę jego szkoły, typ szkoły, klasę 3) imię i nazwisko opiekuna – nauczyciela/instruktora przygotowującego ucznia do konkursu, 4) uwagi dotyczące przebiegu konkursu (zgodności przebiegu konkursu z regulaminem, zaistniałe nietypowe sytuacje).
VI. USTALENIA KOŃCOWE
25. Komitet Główny Konkursu ma prawo dokonywać w niniejszym regulaminie zmian z własnej inicjatywy lub zainteresowanych szkół. O zaistniałych zmianach Komitet Główny informuje Lubuskiego Kuratora Oświaty oraz Szkolne Komisje Konkursowe.
26. Komitet Główny Konkursu opracowuje i wydaje wytyczne do kolejnej edycji Konkursu.
27. W przypadku zaistnienia sytuacji, które nie są przewidziane w tym regulaminie decyzję podejmuje przewodniczący Komitetu Głównego Konkursu po zasięgnięciu opinii pozostałych członków.
28. Wszelkie zapytania dotyczące I i II etapu konkursu należy zgłaszać do Komitetu Głównego Konkursu.
Załącznik nr 1 do Regulaminu WKG
KOMITET GŁÓWNY
WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU
GASTRONOMICZNEGO
W SZPROTAWIE
ZGŁOSZENIE SZKOŁY DO UDZIAŁU
W WOJEWÓDZKIM KONKURSIE GASTRONOMICZNYM
Szkolna Komisja Konkursowa w ……………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………
(nazwa szkoły/zespołu szkół)
zgłasza udział naszych uczniów w Konkursie.
Skład Szkolnej Komisji Konkursowej:
I etap konkursu odbędzie się …………………………………………………………………………….
Numer telefonu lub e-mail przewodniczącego ………………………………………………………….
…………………………………… ………………………..
Przewodniczący Szkolnej Komisji Konkursowej Dyrektor szkoły
Załącznik nr 2 do Regulaminu WKG
KARTA ZGŁOSZENIA UCZESTNIKÓW DO UDZIAŁU
W II ETAPIE
WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU GASTRONOMICZNEGO
Szkolna Komisja Konkursowa w ……………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………..
(nazwa szkoły/zespołu szkół)
informuje, że do I etapu konkursu przystąpiło …………………….. uczniów naszej szkoły, w tym liczba zespołów: ………
Do etapu II zakwalifikował się zespół składający się z następujących uczniów:
Lp. |
Imię i nazwisko ucznia |
Typ szkoły (T, ZSZ)* |
Zawód |
Klasa |
Imię i nazwisko nauczyciela (pracodawcy) szkolącego |
Adres zakładu szkolącego (dla ZSZ) |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
*T – technikum, ZSZ – zasadnicza szkoła zawodowa
Imię i nazwisko opiekuna uczniów podczas trwania konkursu:
……………………………………………………………………………………….
Numer telefonu umożliwiający kontakt z opiekunem………………………………..
………………………………… ……………………
Przewodniczący Szkolnej Komisji Konkursowej Dyrektor szkoły