REGULAMIN
WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU GASTRONOMICZNEGO
I. UWAGI OGÓLNE
II. CELE KONKURSU
§ pobudzenie i rozwijanie zainteresowań i praktycznych umiejętności
uczniów związanych z przyszłym zawodem,
§ promocja talentów sztuki kulinarnej,
§ inspirowanie uczniów do kreatywności i innowacyjności w
zakresie tworzenia receptur nowych potraw,
§ konfrontacja możliwości i osiągnięć uczniów z różnych szkół,
§ aktywizowanie współpracy pomiędzy szkołami,
§ popularyzacja osiągnięć szkoły i uczniów w zakresie
kształcenia zawodowego.
III. WARUNKI UCZESTNICTWA, TERMINARZ
III. PRZEBIEG KONKURSU
a.
Komitet Główny Wojewódzkiego
Konkursu Gastronomicznego, zwany dalej Komitetem
Głównym, we współpracy z Komitetem Organizacyjnym Konkursu opracowuje i wydaje
wytyczne do kolejnej edycji Konkursu.
b.
Szkoły biorące udział
w Konkursie mogą przesłać na adres Komitetu Głównego Konkursu propozycje zadań
testowych oraz tematów wiodących części praktycznej w danej edycji konkursu w
terminie do końca września danego roku szkolnego.
c.
Regulamin
Wojewódzkiego Konkursu Gastronomicznego, adres szkoły – Organizatora II etapu Konkursu oraz temat wiodący edycji w danym roku
szkolnym - Komitet Główny zamieści do końca października danego roku szkolnego
na stronie internetowej ZSZ w Szprotawie (www.zsz.54.pl) oraz na stronie
internetowej Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp. (www.ko-gorzow.edu.pl, zakładka: Konkursy,
olimpiady, turnieje > inne konkursy).
d.
I i II etap
Wojewódzkiego Konkursu Gastronomicznego składa się:
·
część pisemna -
obejmuje podstawowe zagadnienia z technologii gastronomicznej,
·
część praktyczna -
obejmuje wykonanie potrawy zgodnie z wiodącym tematem konkursu.
e.
I etap Wojewódzkiego
Konkursu Gastronomicznego organizowany jest przez każdą szkołę województwa
lubuskiego, której uczniowie wykazują chęć i spełniają warunki
uczestnictwa w Konkursie. II etap Konkursu organizuje szkoła zgodnie z pkt. 7 Regulaminu.
f.
Wojewódzka Komisja Konkursowa
przesyła w ciągu 7 dni od zakończenia II etapu do Komitetu Głównego Konkursu
sprawozdanie wraz z pracami pisemnymi wszystkich uczestników i stosowną dokumentację.
16. II etap – wojewódzki, do końca marca
danego roku szkolnego:
§ przewodniczący – przedstawiciel
Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp.,
§ sekretarz – przedstawiciel
szkoły organizującej daną edycję Konkursu,
§ członkowie - nauczyciele
przedmiotów zawodowych (przedmiotów teoretycznych i zajęć praktycznych)
wyłonieni spośród opiekunów młodzieży lub/i przedstawiciele pracodawców.
·
wizerunek ucznia
(ubiór, kultura podawania),
·
organizacja stanowiska
pracy, tempo pracy, przestrzeganie bhp,
·
przebieg procesu
technologicznego (obróbka wstępna i cieplna), stopień trudności,
·
ocena organoleptyczna,
·
atrakcyjność potrawy,
inwencja twórcza, zgodność z tematem Konkursu,
·
sposób podania.
17. Laureatem i zwycięzcą Wojewódzkiego Konkursu
Gastronomicznego zostaje uczestnik z najwyższą liczbą punktów uzyskanych w
części pisemnej i praktycznej Konkursu. Uczestnicy, którzy zajęli miejsca od II do III to finaliści Konkursu (pod
warunkiem, że każdy z nich uzyskał 70 % możliwych punktów).
IV. UPRAWNIENIA
18. Laureat i finaliści Konkursu mają prawo do
uzyskania wyższej o jeden stopień końcowej oceny klasyfikacyjnej z wiodącego przedmiotu
zawodowego, tj. technologii gastronomicznej lub praktycznej nauki zawodu. O wyborze
przedmiotu decydują nauczyciele przedmiotów zawodowych w danej szkole.
19. Laureaci i finaliści Konkursu za
uzyskane miejsce w Konkursie otrzymują dyplomy oraz zaświadczenia wydane przez
Lubuskiego Kuratora Oświaty, a szkoły odpowiednio puchar Lubuskiego Kuratora
Oświaty. Ponadto wszyscy uczestnicy II
etapu otrzymują dyplomy za udział w Konkursie przygotowane przez Komitet Organizacyjny Konkursu.
20. Dla najlepszych uczestników Konkursu przewiduje się nagrody, których rodzaj i liczba będzie zależała od sponsorów pozyskanych przez Komitet Organizacyjny.
V. DOKUMENTACJA
21. Komitet Główny Konkursu
ustala rodzaj dokumentacji etapu I i II oraz sposób jej przeprowadzenia i
przechowywania. Dokumentacja będzie przechowywana przez 3 lata.
22. Dokumentacja
Komisji Konkursowej I oraz II etapu obejmuje:
23.
Komitet Główny Konkursu przechowuje
dokumentację dotyczącą zawodów II stopnia, w którym gromadzi:
a.
dokumentację powołania
Komitetu Głównego Konkursu
b.
listy członków komisji
c.
protokoły z zawodów II
stopnia
d.
prace pisemne II-ego
etapu - przez okres 3 lat.
e.
rejestr wydanych
laureatom zaświadczeń wraz z wzorami takich zaświadczeń
f.
regulamin Konkursu,
wraz z tematami wiodącymi
g.
pisma przychodzące i
wychodzące
h.
listę zgłoszonych do
udziału w Konkursie uczniów
i.
listę zgłoszonych w Konkursie
szkół oraz członków komisji I oraz II etapu
j.
listy laureatów, jak
również ich nauczycieli i szkół
24. Komitet Główny Konkursu przesyła do
Lubuskiego Kuratora Oświaty, w terminie do 15 kwietnia danego roku szkolnego,
protokół zawierający informacje o liczbie szkół województwa lubuskiego
uczestniczących w konkursie, laureacie i
finalistach oraz ich opiekunach, zgodności przebiegu konkursu z regulaminem.
VI. USTALENIA KOŃCOWE
25. Komitet Główny Konkursu ma prawo dokonywać w niniejszym
regulaminie zmian z własnej inicjatywy
lub zainteresowanych szkół. O zaistniałych zmianach Komitet Główny informuje Lubuskiego
Kuratora Oświaty oraz Szkolne Komisje Konkursowe.
26. Komitet Główny Konkursu
opracowuje i wydaje wytyczne do kolejnej edycji Konkursu.
27. W przypadku zaistnienia sytuacji, które nie są
przewidziane w tym regulaminie decyzję podejmuje przewodniczący Komitetu
Głównego Konkursu po zasięgnięciu opinii pozostałych członków.
28. Wszelkie zapytania dotyczące I i II etapu konkursu
należy zgłaszać do Komitetu Głównego Konkursu.
Załącznik nr 1
KOMITET
GŁÓWNY
WOJEWÓDZKIEGO
KONKURSU
GASTRONOMICZNEGO
W
SZPROTAWIE
ZGŁOSZENIE SZKOŁY DO UDZIAŁU
W WOJEWÓDZKIM KONKURSIE GASTRONOMICZNYM
Szkolna Komisja Konkursowa w ……………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
zgłasza udział naszych uczniów w Konkursie.
Skład Szkolnej Komisji Konkursowej:
I etap konkursu odbędzie się …………………………………………………………
Numer telefonu lub email przewodniczącego ………………………………………………………..
…………………………………… ………………………..
Przewodniczący Szkolnej Komisji Konkursowej Dyrektor szkoły
Załącznik nr 2
KARTA ZGŁOSZENIA UCZESTNIKÓW DO UDZIAŁU
W WOJEWÓDZKIM KONKURSIE GASTRONOMICZNYM
Szkolna Komisja Konkursowa w
……………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………..
informuje, że do I etapu
konkursu przystąpiło …………………….. uczniów
naszej szkoły.
Do etapu II zakwalifikowali się
następujący uczniowie:
Lp. |
Imię i nazwisko ucznia |
Klasa, zawód |
Imię i nazwisko nauczyciela (pracodawcy)
szkolącego |
Adres zakładu szkolącego |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
Imię i nazwisko opiekuna
uczniów podczas trwania konkursu:
……………………………………………………………………………………….
Numer telefonu umożliwiający
kontakt z opiekunem………………………………..
………………………………… ……………………
Przewodniczący Szkolnej Komisji
Konkursowej Dyrektor szkoły
Załącznik nr 5
KOMITET GŁÓWNY
WOJEWÓDZKIEGO
KONKURSU
GASTRONOMICZNEGO
W SZPROTAWIE
ZAŚWIADCZENIE
....................................................................................................................................................................
(imię i nazwisko)
urodzony(a) dnia .......................................................... 19..... r. w ...........................................................
uczeń/uczennica klasy
..................................................................................................................................................................
(nazwa i adres szkoły)
...................................................................................................................................................................
brał(a) udział w
WOJEWÓDZKIM KONKURSIE GASTRONOMICZNYM
przeprowadzonym w dniu .......................................................................................................................
(dzień, miesiąc, rok)
w ............................................................................ i uzyskał(a) tytuł ...................................................
Nr ................
..............................................................
(podpis i pieczęć
Lubuskiego Kuratora Oświaty)
....................................
(miejscowość, data)