PROJEKT EDUKACYJNY
,, SEGREGACJA ODPADÓW , ŚRODOWISKU LŻEJ"

 

I. Cele projektu

II. Zadania

  1. Zapoznanie uczniów z problemem odpadów i potrzebą ich segregacji na lekcjach geografii , biologii i godzinach wychowawczych .
  2. Zorganizowanie kartonów na poszczególne rodzaje odpadów oraz zakupienie niszczarek.
  3. Nawiązanie współpracy z zakładem KZU, w wyniku której zakład będzie odbierał posegregowane odpady .

III. Oczekiwane rezultaty projektu

  1. W wyniku przeprowadzonego projektu uczeń powinien wiedzieć:
    • co to są opakowania, do czego służą i jaka jest ich rola,
    • jak dzielimy opakowania,
    • co to jest recykling,
    • które, z opakowań nadają się do powtórnego przerobu,
    • jak segregować śmieci,
    • jak zachęcić najbliższe otoczenie do segregowania śmieci,
  2. Uczeń powinien umieć:
    • segregować śmieci na te, które nadają się do recyklingu,
    • zauważyć skutki zaśmiecania dla środowiska,
    • liczyć straty i zyski wynikające z selektywnej zbiórki odpadów.
  3. Uczeń powinien rozumieć:
    • konieczność ograniczenia nadmiernej ilości odpadów,
    • potrzebę segregacji śmieci,
    • potrzebę ochrony środowiska, poprzez aktywne włączenie się do lokalnych działań na rzecz segregacji odpadów,
    • straty wynikające z faktu nie segregowania śmieci
  4. Treści programowe
    • co to są opakowania,
    • rola opakowań w gospodarce człowieka,
    • rola konsumenta w kreowaniu polityki opakowań,
    • rodzaje opakowań, ich ilość w Polsce i w innych krajach europejskich,
    • przepisy prawne, regulujące gospodarką odpadami w Polsce i krajach Unii Europejskiej, - zasady budowy kompostów,
    • znaki graficzne dotyczące recyklingu.
  5. Metody realizacji programu
    • zapoznanie z problematyką segregacji odpadów na geografii ,biologii i godzinach wychowawczych,
    • monitoring ilości i jakości odpadów na terenie szkoły,
    • ustawienie specjalnie oznakowanych koszy na segregowane odpady w szkole i na podwórku szkolnym .